Viitorul folclorului bihorean e pe maini bune ! Tinere sperante care promit in muzica populara bihoreana ! Afla povestile fiecarui tanar talentat ! FOTO

06.04.2016 09:24

Viitorul folclorului bihorean e pe maini bune,indragita cantareata de muzica populara dar in aceelasi timp si cordonator-profesor, Romina Nemes Silaghi a mai multor elevii pe care indragita profesoara ii perfectioneaza spre muzica .

Cordonator-profesor Romina Nemes-Silaghi ne povesteste ca vrea sa sprijine tinerele talente din Bihor si ca vrea ca acestea sa ii urmeze pasul spre autenticitatea folclorului '' Prin acest proiect s-au urmărit: dezvoltarea competențelor muzicale ale tinerilor şi oferirea şanselor de afirmare a acestora;,promovarea tinerelor talente ( peste 30 de elevi ), antrenarea elevilor şi realizarea unui program artistic pe care să îl prezinte în diferite concursuri extraşcolare;realizarea unei colaborări între elevi, părinţi şi membrii comunităţii;promovarea cetăţeniei active a elevilor în general şi cetăţenia locală a acestora în special '' a explicat coordonator-profesor Romina pentru Gazeta Mondena.
 

 
Iata cateva tinere talente din Bihor ce doresc sa devina o stea a muzicii populare,spre indrumarea profesorului Romina Nemes-Silaghi : 

Merita sa ascultati o poveste impresionanta despre cum invata si sprijina o artista din bihor tinerele talente.
 
1 ) . Camelia Ilea 
 
 
Începând cu anul 2009, Camelia a ales calea cântecului. Totul a început dintr-o joacă, dar acum nu regretă nimic. Jocul a devenit un mijloc de inițiere în lumea minunată a muzicii. 

Încă de când a fost la grădiniță, Camelia participa la diferite activități dedicate copiilor, dar muzica a fost cea care i-a furat toată atracția pentru artă. 



La vârsta de nouă ani am început să cânt, fiind îndrumată de domnișoara profesoară Florina Burdas, primul mentor al meu care mi-a împărtășit din tainele cântecului. Am reușit să înregistrez alături de doamna profesoară două piese: un sălăjan, „Făcutu-mi-o maică-mea“, și un luncan, „Tata meu, ești mândru tare!”, piese de joc specifice zonei Aleșd. Partea de orchestrație mi-a fost asigurată de domnul Mitică Negrean, alături de Horia Boncuț. Textele acestor melodii mi-au fost realizate de un dascal din satul Zece Hotare, membru al familiei. 

Primul spectacol la care am participat s-a numit „Festivalul de artă populară – Găleșeni“.Impactul cu publicul a fost emoționant, probabil și din cauză că majoritatea oamenilor m-au cunoscut, m-au îndrăgit și m-au susținut. Explicația ar fi simplă:părinții mei provin din locurile apropiate satului în care s-a desfășurat festivalul. Așadar, apartenența la același spațiu geografic, cultural și spiritual unește oamenii. După puțin timp, am fost prezentă și pe micile ecrane, în fața telespectatorilor postului de televiziune „Etno Tv”, în cadrul emisiunii „Taifasuri muzicale”. Am început să fiu invitată la diferite evenimente culturale din zonă, ceea ce mi-a dat idea de a mai imprima câteva piese. Având sprijinul doamnei profesoare, am reușit să înregistrez încă cinci piese alături de domnii Mitică Negrean și Horia Boncuț. De data aceasta, textele pieselor le-am cules din satele învecinate comunei din care provin, comuna Aștileu. 

La aceste evenimente, am întâlnit diferite ansambluri, la un moment dat, ajungând să am o colaborare cu ansamblul „Dumbrava” din Bălnaca, ansamblu coordonat de domnul Gavrilaș. Cu ajutorul acestuia, am reușit să îmi reprezint, în cât mai multe locuri, județul, zona, satul din care provin. În anul 2013, am întrerupt activitatea, în scopul pregătirii pentru susținerea examenului de capacitate de la finalul clasei a Vlll-a. A urmat admiterea la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman‟ din Aleșd. 

Am reînceput orele de canto popular, cât și activitățile în anul 2015, alături de doamna Romina Nemeș-Silaghi, profesoară de canto popular și interpretă de muzică populară a Bihorului. Împreună cu doamna profesoară mi-am îmbogățit propriul repertoriu cu încă patru piese de joc și voie bună: trei colinde și o priceasnă, de data aceasta, fiind acompaniată de domnul Stângaciu, iar textele pieselor de joc am reușit să mi le realizez singură. 

Datorită doamnei Romina, mi-am făcut curaj și, la începutul anului 2016, în data de 6 februarie, am participat la un concurs național, din Ocna Mureș, „Drag mi-e cântecul și jocu‟, alături de grupul vocal „Poenarii”, coordonat de doamna profesoară.Rezultatul acestui concurs (Premiul I) mi-a dat și mai mult curaj, astfel, la sfârșitul lunii, în 27 februarie, am participat la un alt concurs național din Piatra Neamț, „De Dragobete iubește românește‟, unde am obținut Premiul special al juriului. 

Majoritatea costumelor populare pe care le am sunt autentice, fiind moștenite de la străbunici. Aceste costume autentice, șase labree (cămăși), șase poale (fuste), șase spacele, un cojoc și șase zadii (șorțuri) le folosesc cel mai des la concursuri sau la diferite parade de costume populare. 

Până acum, am două labree și două poale, al căror model este realizat la mașina de cusut, și încă trei labree și trei poale (modelul acestora este realizat de către mama și bunicile mele), patru zadii și trei spacele, toate acestea fiind noi.
 
2 ) . Cipriana Patalau
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Ma numesc Cipriana Pătălău si am 15 ani sunt in clasa a VIII-a B la Liceul Tehnologic Nr.1 Popesti. Vin din satul Varviz comuna Popesti judetul Bihor iar costumul meu reprezinta valea bistrei si care este alcatuit din poale,zadie,spacel,camasa si carpa in cap. 

Muzica am dobandit-o de la bunica mea care din pacate nu am reusit sa o ascult deoarece ea a decedat inainte ca sora mea mai mare sa se nasca, dar nu doar prin asta am prins rag de muzica populara, cand eram mica nu puteam sa adorm daca nu aveam muzica populara din spusele mamei mele si cred ca si acest lucru a dus la dragostea mea fata de muzica populara. 

Avand o sora mai mare am avut norocul si bucuria sa invat multe lucruri de ajutor in ceea ce priveste muzica dar nu numai. Muzica pentru mine este modul prin care eu ma relaxez si prin care eu ma dezvolt.Cel mai recent eveniment la care am participat a fost la Hora Tv o emisiune dedicata tuturor femeilor,, Pentru tine femeie,, in data de 04.03.2016. 

Nu am o cariera foarte mare in ceea ce inseamna cantecul mandru popular dar sunt foarte mandra de ceea ce am facut si ceea ce voi face imi doresc sa fac o cariera mare in lumea cantecului popular.As vrea sa scriu despre profesora mea de canto ROMINA NEMES-SILAGHI care mia descoperit harul de a canta si de a face lumea fericita. Ii multumesc frumos ca are incredere in mine si ca isi face timp sa ma asculte de fiecare data cand am nevoie de dansa . Eu cred ca nu am dezamagito nici o data si am sa ma zbat sa nu o fac . Dragostea mea de muzica nu este de un timp foarte mare mai exact din septembrie 2015 si pana in prezent dar ceea ce am trait de atunci si pana acuma este cu adevarat fascinant. Muzica ma ajuta sa trec prin suparari dar si prin bucurii cu zambetul pe buze , am fost la multe spectacole si emisiuni de cand sunt sub indrumarea doamnei profesoare printre care si Spectacolul Seara de Colinde din Popesti  care a fost un spectacol foarte reusit din punctul meu de vedere dar si cel mai frumos . De craciun am avut mandria de a putea incanta cu vocea mea sateni din satul meu la Biserica Ortodoxa din Varviz. Emisiunea care m-a fascinat cu adevarat a fost la HORA TV ,,Horile-s de alinre,, in data de 04.12.2015 .


3) .Denisa Mester
 
 


Mă numesc Meşter Denisa,am 13 ani, m-am născut în comuna Tileagd din judetul Bihor,sunt eleva inclasa a 7-a A la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” din Oradea. De la gradinita am inceput sa am o pasiune pentru muzica populara avand-o ca educatoare pe doamna Antonela Ferche-Butiu cu care am facut cateva activitati legate de muzica populara.Din clasa 1 am fost inscrisa la „Palatul Copiilor” din Oradea unde am practicat 2 ani de canto muzica usoara.Vazand ca nu ma adaptez acestui gen de muzica am decis impreuna cu parintii mei sa ma transfere la canto muzica populara unde l-am avut ca profesor pe domnul Marcu Marius de la care am si descoperit pasiunea mea pentru muzica populara, unde am început să cânt la spectacolele aniversare de la „Palatul copiilor” din Oradea.Impreuna cu domnul profesor am participat la urmatoarele spectacole: Parcul Balcescu, Oraselul copiilor ,Teatru Arcadia,Diosig,Sala de evenimente Florica Ungur,in comuna Tarian cu ocazia zilelor comunei. 

Intamplator am ajuns sa o cunosc pe doamna Romina Nemes-Silaghi prin intermediul unei pagini de socializare.Dorind sa fac parte din grupul dumneaei am fost chemata la o auditie.Fiind admisa am inceput sa iau ore de canto cu dansa. Dupa 3 luni mi-am scos primele doua melodii doar cu ajutorul dansei si cu straduinta mea. Cu cele doua piese am mers lapostul de televiziune Hora Tv din Zalau. Toate performanţele pana in prezent le-am dobândit graţie doamnei profesoare Romina Nemeş-Silaghi ,dânsa a fost alături de mine mereu , o parte din dezvoltarea mea profesională i se datorează dânsei.
 
A obtinut Locul I la concursul “Cântec mândru de pe Criş” din Ocna Mureş , alături de Grupul Poienarii condus de doamna profesoară Romina Nemeş-Silaghi , unde am obţinut Locul I interpretând piesele “Bate vânt de la Oradea timpuri,fiind interpretată de regretata Florica Ungur) şi „Bun găsit cu bucurie oameni buni de omenie”.In data de 04.12.2015 am fost invitati la televiziunea Hora TV unde mi-am lansat primele doua piese: una fiind colinda „A facut lumea Domnezeu” si cea de a doua piesa fiind o piesa de joc „Din Tileagd cantec si dor”. Aceste doua piese au fost realizate cu ajutorul domnului Stangaciu la vioara care ne-a ajutat la linia melodica si imprimarile realizate in studioul Sonyc al domnului Horia Boncut.Alături de doamna profesoară coordonator Romina Nemeş-Silaghi care mă susţine şi mă îndrumă spre lumea muzicii. De-a lungul anilor am participat la o mulţime de concursuri şi spectacole iar înviitorul apropiat voi participa la mult mai multe concursuri şi activităţi specific muzicii folclorice pe care eu o prestez cu atâta drag. Voi avea atat in tara cat si in strainatate concursuri si spectacole pe care le voi onora cu tot dragul.
 
 
4) . Paula Drimbo
 
 
Mă numesc Paula Drimbo, am 10 ani , sunt elevă la Liceul Tehnologic Nr. 1 Popești, și o am pe Pușcaș Mariana ca învățătoare! Locuiesc în satul Popești, comuna Popești, sat care este situat în depresiunea Bistrei , cu denumirea veche de Papfalva . Am cunoscut-o pe doamna profesoară în vara anului 2015 , la zilele comunei Popești unde dânsa a cântat cu elevele ei . Am luat legătura cu vecina mea Paula , care mi-a dat numărul doamnei profesoare și așa am început să cânt.  
 
 
 
  1. De mic copil am fost pasionată de muzica populară cântând singură prin casă. Cu ajutorul doamnei profesoare ROMINA NEMEȘ-SILAGHI , care mi-a insuflat din tainele cântecului popular , am început să iau ore de canto din luna septembrie a anului 2015 . Sunt foarte mândră de realizările mele pe plan muzical, deoarece am o profesoară care mă sprijină mereu indiferent de situație, și care mă îndrumă pe drumul cel bun . Am fost în cadrul mai multor spectacole unele fiind și televizate dar și transmise radio la , Favorit Fm . Datorită rezultatelor bune şi succeselor pe care le-am primit într-un timp atât de scurt , profesoara a format grupul „Poienarii „ de la începutul anului 2016 din care fac parte . Împreună cu grupul Poienarii am cântat pentru prima dată la Hora Tv , unde am debutat cu piesa ‚Țărăncuță-s din Popești „ dar am mai participat și la serbări și am fost la biserici și mănăstiri .Până în prezent acestea sunt cele mai valoroase realizări ale mele dar și începutul carierei mele de solist vocal . La sfârșitul lunii martie , alături de colegi de cântec care sunt sub îndrumarea profesoarei , vom participa la emisiunea de la Cluj Agro Tv și la începutul lunii aprilie am fost invitați la festivalurile de pricesne , în emisiuni la București la Etno Tv în transmisie directă, iar la sfârșitul lunii aprilie vom fi la emisiunea de la Hora Tv , emisiune intitulată „Învierea Domnului Iisus Hristos „ iar pe perioada verii sunt invitată alături de colegi la spectacole .
5) . Paula Pintiuta
 
 
 



Paula,o fetiță suavă,frumoasă ca un boboc de floare, la doar 10 ani , promite un viitor plin de realizări . Parcă ieri eram la grădiniță si cântam din toate puterile cu d-na educatoare , care pe parcursul anilor mi-a insuflat dragostea pentru cântec si mai ales pentru folcloru nostru autentic . Au trecut câțiva ani ,iar d-na invățătoare prin tactul său pedagogic și din interes pentru copii și muzica populară, m-a împins de la spate și mi-a spus ’’ E timpul să te apuci de treabă! ’’ Dumnezeu mi-a dat doi părinți minunați , care mi-au ascultat dorința , au căutat și au găsit , profesorul de canto perfect pentru mine , d-na profesoară Romina Nemeș-Silaghi. 

De aproximativ un an , am început cursurile de canto . D-na Romina , o profesionistă in adevăratul sens al cuvântului , un profesor cum rar întâlnești, interpretă de muzică populară , iubitoare de folclor și mai ales de copii. A fost mentorul meu de încredere , implicându-mă în foarte multe activități , spectacole și concursuri . Fără ajutorul dânsei , nu reușeam să ajung la acest nivel. Prin multă muncă și perseverență am ajuns să mă pot mândri cu numeroase diplome și medalii.Îmi aduc aminte de primele emoții pe care cu greu am reușit să le stăpânesc , la primul meu spectacol , prima mea întâlnire cu publicul , care mă aplauda in ciuda lacrimilor care-mi curgeau șiroaie pe obraz. 

Pe scena din Oșorhei ,spectacol organizat de zilele comunei , cântecul cu care am debutat a fost ’’BATE VÂNT DE LA ORADEA’’ un cântec reprezentativ al Bihorului.Au urmat multe alte spectacole, cu o mare deschidere sufletească față de publicul care mă asculta și cu mai puține emoții. 

Le-am cântat și i-am încântat pe cei din Abrămuț, Popești, Lugașu de Jos, Aleșd, Salonta, Beiuș, Marghita și Oradea.Împreună cu d-na profesoară, am înregistrat și prima mea melodie ‚’’CE STRĂBUNII OR LĂSAT ’’ apoi a urmat ce-a de-a doua, ’’MAMĂ SUFLET DE PĂRINTE’’ acompaniată de D-l Stângaciu și Horia Boncuț. Cu aceste melodii am participat și la primul concurs ’’ SOMEȘ ÎN CÂNT ȘI JOC’’ acesta desfășurându-se la Gherla. Mare mi-a fost mirarea când la premiere mi-am auzit numele ‚’’ PAULA PINTIUȚA, locul al II- lea’’.Începutul a fost mai greu, am știut că pot mai mult și am vrut să-i răsplătesc pe cei care au crezut în talentul meu, astfel încât la concursurile de la Salonta ’’AM UN VIS’’ și la Ogna Mureș ’’ DRAG MI-E CÂNTECUL ȘI JOCUL’’ am obținut premiul I.
 


6). Simina Patalau 



Mă numesc Simina Pătălău am 20 de ani și vin din satul Varviz comuna Popești județul Bihor unde mi-am petrecut toată copilaria mea de unde am prins mare drag de muzica populară încă de la vârstra de 10 ani de când am descoperit muzica prin dansuri populare.

În prezent sunt studenta în anul I la Facultatea de Științe Economice din Oradea specializarea Marketing. Am studiat liceul în comuna Popești la Liceul Tehnologic Nr.1 Popești profil matematică- informatică.Costumul meu este un costum autentic și reprezintă valea Bistrei care este alcatuit din poale, zadie, spăcel, bluza si cârpă în cap.Iubirea mea față de muzica populara s-a dezvoltat încă de la vârstra de 10 ani de când eu practicam dansuri populare la Liceul Tehnologic Nr.1 Popești , eram cea mai tânară dansatoare și nu mă lăsam la nici un alt coleg de al meu chiar dacă eu eram mai firava ,eram foarte abițioasă și nu mă lăsam până ce nu obțineam ceea ce imi doream și asta am și făcut am ajus să devin un mic coregraf în satul meu Varviz ceea ce ma facut să văd muzica într-un alt mod.Din păcate acest vis al meu de dansatoare nu a durat numai 4 ani și jumatate deoarece echipa noastră s-a destrămat dar în acest timp am fost la concursuri la spectacole la Roșia Montană, la Onești și nu numai ceea ce îmi pare rău este că nu am mai putut continua dar eu nu am mers departe de muzica și am luat microfonul în mână să îmi arăt talentul de a cânta .De accea am ales să continui pe această cale fascinantă și am început un curs de canto popular la Școala de Arte Francisc Hubic din Oradea, în prezent sunt cursantă în anul al III-lea 

Harul de a cânta cred că l-am moștenit de la bunica mea care din păcate nu am reușit să-i aud vocea deoarece a decedat înainte de a mă naște eu dar din spusele mamei așa am înțeles că i-am moștenit cu sfințenie bucuria ei atât eu cât și sora mea mai mică care îmi calcă pe urme și sa dovedit că își dorește din tot sufletul să facă parte din minunata lume a mândrului câtec popular. 
Am fost în cadrul multor spectacole unele fiind și televizate. Am început să profesez începând cu spectacolele aniversare care aveau loc la Liceul Tehnologic Nr.1 din Popești : Spectacolele de Crăciun, 8 Martie, 1 Decembrie.


Unul dintre cel mai frumos spectacol a fost la Hora Tv în data de 04.12.2015 în emisiunea ,,Horile-s de alinare,, unde m-am simpțit ca și la mine acasă cu multa caldură și cu multe cântece foarte frumoase . Prima experientă în ceea ce privește transmisiunile radio a fost la Favorit Fm unde am început să învăț și să mă obișnuiesc în lumea mândră a cântecului popular. Minunatul spectacol de colinde în care am avut plăcerea de a încânta sătenii mei cu vocea mea a avut loc in Biserica Ortodoxă din Varviz .O altă emisiune foarte frumoasă unde am avut ocazia să particip, dedicată tuturor femeilor este ,,Pentru tine femeie,, la Hora Tv în data de 04.03.2016. Festivalul concurs ,,Cântec mândru de pe criș,, în Oradea. Un alt festival concurs unde mia făcut mare placere să particip ,,Drag mi-e cântecul și jocul,, la Ocna Mureș unde am făcut parte din grupul vocal Poienarii unde am luat premiul I pentru cel mai bun grup.,,De Dragobete iubește Românește,, este un festival concurs care a avut loc la Piatra Neamț în care am fost membră a grupului vocal Poienarii în care am luat premiul special al juriului.Acestea sunt cele mai valoroase și de preț realizări ale mele de la începutul carierei mele de solist vocal și până in prezent.

7.) Raluca Steficza



Mă numesc Raluca Steficza am 11 ani si sunt elevă în clasa a V -a la Liceul Tehnologic Nr.1 Povesti. Eu locuiesc în Comuna Popește din județul Bihor .Eu am început să i-au ore de canto din septembrie 2015 , îndrumată de doamna Romina Nemes -Silaghi , profesoară de canto popular si interpretă de muzică populară .După multe ore de exersat si muncă am primit versurile si melodia de la piesa mea , de unde am început să îmi dau mai mult silința .
Prima înregistrare am avut-o in noiembrie 2015 la melodia mea „ Eu am glas pentru cântat „ Pe parcursul lunilor am început să particip la emisiuni TV , colinde la biserică , emisiuni radio si concursuri naționale .Eu fac parte din grupul „Poienarii” din luna decembrie anul 2015 , fiind foarte mândră ca am putut avea sansa sa fac parte din el .



Prima apariție la o emisiune televizată a fost la Hora TV , pe data de 4 decembrie 2015 , alături de doamna Romina si restul grupului „Poienarii „.Înainte de Crăciun am fost cu doamna profesoară la multe biserici si la mănăstire din Tileagd, Tilecus , Popeşti , Voevozi si Varviz unde am colindat .Următoare emisiune televizată la care am participat a fost la West TV Arad , unde am participat împreună cu alte colege de grup.La toate aceste evenimente am participat cu costumul meu autentic alcătuit din : poale , spacel si zadie .Pe data de 6 februarie 2016 am participat cu grupul vocal „Poienarii” , la primul meu concurs național din Ocna Mureş „Drag mi-e cântecul si jocul„ unde am câștigat locul 1 !Pe data de 27 februarie am participat la cel de al doilea concurs național la Tasca „De dragoste iubeste româneşte„ unde am castigat premiul special al juriului .După toate aceste concursuri m-am ambiționat să continui , sa dau tot ce am mai bun din mine ca să mă perfecționez si sa devin tot mai buna in ceea ce fac .
În urma concursurilor la care am participat si rezultatelor obținute , noi grupul vocal „Poienarii” am fost invitați sa participăm si la alte spectacole private si evenimente din țară pe parcursul acestei veri . Pe viitor as vrea să continui pe acest drum al muzicii populare , ca să demonstrez ca prin munca , perseverența si voință se poate obține tot ceea ce îți doresti .

8.) Pintiuta Daiana 



Mă numesc Pintiuţa Daiana , m-am născut în data de 11 noiembrie 2008 , locuiesc în localitatea Popeşti unde urmez şcoala primară la Liceul Tehnologic Nr. 1 Popeşti fiind în clasa I având-o ca şi învăţătoare pe doamna Bejan Dorina .

Pasiunea mea pentru muzica populară a început în vara anului 2015 când împreună cu părinţii mei am fost la mai multe zile ale comunelor şi am văzut copiii cântând muzică populară . Atunci am prins drag de acest gen de muzică şi am spus : ,, Mami şi eu vreau să cânt pe scenă “.

La scurt timp părinţii mei au luat legătura cu doamna profesoară Romina Nemeş Silaghi , căreia îi mulţumesc că mă îndrumă pe calea muzicii populare . Am început primele orele de canto din luna septembrie 2015 şi la scurt timp , mai bine spus dupa 5 ore de muzică am participat la primul meu spectacol la Oradea unde emoţiile au fost mari dar părinţii mi-au fost alături.

Au urmat apoi alte evenimente , participarea la emisiuni Tv , spectacol de colinde din localitate , emisiuni radio ,concursuri , petreceri private .

Sunt foarte mândră de toate realizările mele pe acest plan al muzicii populare pe care îl îndrăgesc foarte mult , realizări pe care le-am obţinut cu îndrumarea şi spijinul profesoarei mele dragi doamna Romina Nemeş Silaghi care este mereu alături de mine . 



Aşa cum am amintit mai sus primul meu spectacol a avut loc în octombrie 2015 în Oradea cu ocazia ,, Festivalul Pălincii 2015 ’’ . A fost un spectacol cu multe emoţii dar în acelaş timp şi reuşit.În luna noiembrie 2016 a urmat o petrecere privată un botez unde am cântat cu mare drag .Primul meu spectacol televizat a avut loc în data de 04 decembrie 2015 la Hora Tv. ,, Horile-s de alinare ’’, unde am susţinut atât un sectacol minunat de colinde , cât şi prima mea melodie .Cu ocazia sărbătorilor de iarna au urmat mai multe spectacole la care am fost prezentă . Primul spectacol de colinde a avut loc în localitatea Popeşti de unde şi provin , un spectacol intitulat ,, Seara de Colinde ’’ , spectacol organizat de către Primăria comunei Popeşti . Au urmat alte spectacole de colinde care au avut loc la ,, Mănăstirea din localitatea Voivozi , comuna Popeşti , Biserica din localitatea Tileagd, Biserica din localitatea Telecuş şi Biserica din localitatea Varviz .În ceea ce priveşte transmisiunile radio am început noul an 2016 cu o invitaţie radio Favorit FM Oradea unde am păşit cu emoţii , fiind ceva nou pentru mine , dar în acelaş timp şi mândră că am ajuns şi acolo .A urmat o altă emisiune televizată de data aceasta în Arad la West TV Arad , jud Bihor .
 
 
 
 
 
 
 


Cu multă muncă şi voinţă am ajuns să particip la un Festival Concurs Naţional , făcând parte dintr-un grup vocal înfiinţat de către doamna profesoară Romina Nemeş Silaghi , si anume ,, Grupul vocal Poienarii ’’.Concursul a avut loc în localitatea Ocna Mureş , jud. Alba . Concursul s-a intitulat ,, DRAG MI-E CÂNTECUL ŞI JOCUL ’’, unde am câştigat locul I pentru cel mai bun grup .    În urma acestui concurs , grupul vocal ,, Poienarii “din care fac parte am fost invitaţi la un alt concurs din judeţul Neamţ , localitatea Taşca . Binenţeles am răspuns invitaţiei şi împreună cu grupul şi doamna profesoară ROMINA NEMES SILAGHI ne-am deplasat la acel concurs : ,, DE DRAGOBETE IUBEŞTE ROMÂNEŞTE “ unde am luat premiul special din partea juriului.O altă emisiune foarte frumoasă unde am avut ocazia să particip , a fost o emisiune specială dedicată mamelor şi tuturor femeilor . Această emisiune a avut loc la Hora Tv. Zalău , Jud. Sălaj , ,, PENTRU TINE FEMEIE “ . A fost o emisiune specială pe care am dedicat-o în special mamei mele , care m-a sprijinit să ajung la toate aceste spectacole , emisiuni , concursuri , şi mă sprijină în continuare să ajung cât mai departe pe această cale a muzicii populare .
    După atâtea emisiuni , concursuri , a urmat un eveniment special în familia mea , şi anume un botez la care am fost invitată să cânt . M-am simţit minunat dar în acelaş timp şi mândră de mine

.Acestea sunt cele mai valoroase şi mai de pret realizări ale mele de la începutul carierei mele de solist vocal şi până în prezent. 

Pe parcursul acestui an am fost invitată la mai multe evenimente cum ar fi : la sfârşitul lunii martie am fost invitată la emisiune la Agro Tv de la Cluj ; la începutul lunii aprilie am fost invitată la Festivalul de Pricesne de la Husasău de Criş , apoi la Etno Tv din Bucureşti în transmisie directă la emisiunea : DIMINEŢI CU CÂNTEC – SEARĂ BUNĂ DRAGI ROMÂNI ; şi tot pe parcursul lunii aprilie la nenumărate spectacole . 

La sfârşitul lunii aprilie am fost invitată la Hora Tv Zalău la emisiunea dedicată Învierii Domnului Iisus Hristos. 

Pe parcursul verii am fost invitată la mai multe evenimente precum spectacole de comune , oraşe , evenimente private .
 
 


Diplome obtinute de grupul infiintat de cantareata Romina Nemes Silaghi :


 
Romina Nemes-Silaghi  cordoneaza si alte tinere talente din Bihor,mai mentionam ca indragita cantareata de muzica populara  mai are sub tutela ei si alte tinere talente care invata vioara si alte instrumente muzicale.( Romina a studiat  la Liceul de Arta Oradea si Facultatea de Muzica,7 ani pian ,si 16 ani vioara.)